Giedo van der Garde
Giedo 1985. április 25-én született egy holland kisvárosban, Rhenen-ben. Édesapja, Marcel Boekhoorn egy befektető – aki támogatja is fiát. Jelenleg kedvesével él Amszterdamban.
Karrier
Gokart: Igazán sikeres gokartos karriert tudhat maga mögött a holland pilóta, 1988-ban megnyerte a holland bajnokságot. 2001-ben a Super A kategóriában megválasztották a legjobb újoncnak, majd egy év múlva megnyerte a bajnokságot.
Formula Renault: 2003-ban csatlakozott a Formula Renault 2000 Bajnoksághoz. A holland Van Amersfoort Racing csapatában versenyzett, és a 6. helyen végzett. Tehetségét mi sem bizonyította jobban, hogy bekerült a Renault F1 Driver Development programba.
Formula Three: 2004-ben feljebb lépett a Formula 3 Euro Series-be a Signature-Plus csapattal, de miután kilencedikként végzett a bajnokságban, a Renault kirúgta a programjából. 2005-ben a Team Rosberg-hez szerződött, azonban ez az év sem hozott nagyobb sikert – ismét csak a 9. helyen állt a tabellán a szezon végén. 2006-ban az ASM csapatához szerződött, ami 2005-ös évben L. Hamiltonnal és A. Sutil-lal dominált. Bár a csapatnak volt kettő első helyezése az évadban, azok sem Giedo nevéhez köthető, hanem csapattársaihoz. A 2006-os évet a 6. helyen fejezte be, egyetlen egy győzelemmel. Megvolt az esélye, hogy jobb helyen végezzen, de sem a szerencse, sem a technika nem kedvezett neki – mint pl. a Bugatti Circuit-ön el sem tudott indulni, miután a felvezető körben lerobbant, megakadályozva, hogy a szakértők elbizonytaladjanak.
Formula Renault 3.5 Series: 2007-ben csatlakozott a World Series by Renault mezőnyéhez, a Victory Engineering csapatához. Hiába voltak pole pozíciói az év közepéig, azokat sosem tudta győzelemre váltani. Ebben az évben 6. helyen végzett, és a harmadik legjobb újonc volt a mezőnyben. Eközben számos tesztlehetőséget kapott a GP2-es csapattól, a francia DAMS-tól vagy az Arden International-től. Eredményeitől el voltak ragadtatva. 2008-ban új csapathoz ment, a P1 Motorsporthoz, az első futamon már egyből pole pozíciót is szerzett. Spa-ba mindössze 33 ezreddel maradt le az első helyről.
GP2: A 2008-09-es évben írt alá a iSport International-hez, ami az Asia Series-ben és a GP2-ben is indult. A Hungaroringen nyert legelőször, és még 2 további győzelem is volt a neve mellett, bár a bajnokságban mindössze a 7. helyen végzett. A 2009-10-es GP2 Asia Series nem volt számára teljes, csak néhány futamon indult, azonban a 2010-es évben a Barwa Addax-nál versenyzett, és a 7. helyen végzett ismételten. A 2011-es év nem volt Giedo éve, a bajnokságban veszített R. Grosjean-nal szemben. 2012-ben sem tett sokat hozzá az év izgalmához, végül a 6. helyen végzett.
Formula 1
2006-ban bekerült a McLaren Young Drivers programjába, így lehetősége nyílt a Királykategóriához. 2006 dec. 15-én aláírt a Super Aguri Formula One csapattal, ahol teszt-, illetve tartalékpilóta volt, azonban a 2007 februárjában a Skyper F1 csapatnak is dolgozott, miután aláírt oda is. Tesztlehetőséget a Skyper-től kapott, sőt, a csapat bevetette volna a pénteki szabadedzésekre, de ez meghiúsult, miután nem kapta meg időben a szuperlicencet. 2011-ben lehetséges pilótaként szóba jött a Virgin-nél 2011-ben, azonban az ülést Jérôme d'Ambrosio kapta meg.
Caterhem (2012-): 2012 feburárjában a maláj csapat bejelentette, hogy tartalék pilótájuk a holland úriember lesz a 2012-es szezonra. Első lehetőségét a Kínai Nagydíj hétvégéjén kapta meg, és még ezt követte 6 teljes pénteki nap. 2013 februárjában Giedo menedzsere bejelentette, hogy a tartalék pilóta státuszból kilépett, és Charles Pic csapattársa lesz a szezonban.
Monaco-ban egy 15. kvalifikációs helyet szerzett meg a holland, ami a csapat egyik legjobb eredménye volt a csapatnak, majd a Magyar Nagydíjon a 14. rajtkockát szerezte meg.
Írta: Nina
|